Kawa ziarnista Lavazza włoski symbol najlepszego smaku

Założycielem firmy był Luigi Lavazza, który w roku 1985 otworzył swój pierwszy, niewielki sklepik w dzielnicy Turyna, gdzie początkowo sprzedawano produkty zielarskie. Jako że Luigi lubił podróże i zawsze interesowała go kawa, pojechał swego czasu do Brazylii, w której odkrył nowe smaki arabiki i robusty. Dzięki jego determinacji, wielkiej pasji oraz wiedzy stworzył mieszankę kaw, którą do dzisiaj bariści serwują we włoskich knajpkach. Brand Lavazza jest rozpoznawalny na całym globie.

dobra włoska kawa ziarnista

Kawa ziarnista Lavazza

Można przyjąć, że oficjalnie kawa ziarnista Lavazza trafiła do sprzedaży w roku 1927 i niemal od początku stała się bestsellerem. W rozwój firmy zaangażowana była cała rodzina. Proponowane mieszanki różnych kaw wyróżniały markę spośród konkurencyjnych marek. Dodatkowych atrybutem stało się nowoczesne i innowacyjne, podwójne pergaminowe opakowanie kawy, dzięki czemu produkt dłużej zachowywał najwyższą jakość. To rozwiązanie wpłynęło na zwiększenie sprzedaży ziaren.

Mniej więcej w okolicach roku 1947 zarząd firmy zadecydował, że kawa ziarnista Lavazza ma być dostępna w funkcjonalnych pojemnikach, a nie luzem. Pojawiła się wizja stworzenia oryginalnego opakowania, jednoznacznie kojarzącego się z włoską marką. Równocześnie zaprojektowano kultowe logo Lavazza, umieszczane na towarach (po nielicznych korektach projektowych) po dziś dzień. Jednym z najbardziej charakterystycznych patentów Luigiego Lavazza była metalowa puszka na kawę, zamykana pokrywą ciśnieniową. Następstwem tego wynalazku było wdrożenie jako element produkcji, próżniową technologię pakowania ziaren kawy. Udoskonaliło to zachowanie najlepszej świeżości produktu – aromat utrzymywał się znacznie dłużej, niż w przypadku ziaren pakowanych w pergaminowych opakowaniach. System jest stosowany aktualnie podczas produkcji kawy.

kawa lavazza ziarnista rodzaje
logo Lavazza

Reklama dźwignią handlu

Zintensyfikowany rozwój reklamy, który miał miejsce w latach 50-tych minionego wieku, został skutecznie podłapany przez zarządzających firmą Lavazza. Ideą reklamy ziarnistej kawy było trafienie do szerszej rzeszy odbiorców. Paradiso in tazza, czyli „Raj w filiżance” to hasło było emitowane w lokalnych rozgłośniach radiowych, drukowane w gazetach, puszczane w stacjach telewizyjnych.

Sukces medialny wpłynął na rozwój produkcji kawy na skalę przemysłową. Potomkowie Luigiego, którzy przejęli zarządzanie firmą po ojcu, wprowadzili mnóstwo innowacyjnych pomysłów technologicznych. To pozwoliło firmie produkować ok 40t. kawy każdego dnia. Tym sposobem kawa Lavazza została najbardziej rozpoznawalną kawą w Italii, a w kolejnych latach została liderem w Europie.

najlepsza kawa ziarnista lavazza

włoska kawa lavazza

By Redakcja