Zapalniczka Zippo symbol amerykańskiej popkultury

Zippo

Zippo to amerykańska marka, która od ponad 90 lat jest synonimem jakości i trwałości w dziedzinie produkcji zapalniczek na benzynę. Od momentu założenia w 1932 r. przez George’a G. Blaisdella, stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Zippo słynie z wysokiej jakości swoich produktów, a także z charakterystycznego „kliknięcia”, które wydaje się podczas otwierania i zamykania zapalniczki. Poznaj historię tej ikonicznej marki.


Pomysł na biznes – historia Zippo

Początek historii sięga lat trzydziestych XX w. i ma miejsce w stanie Pensylwania. Podczas spotkania z przyjaciółmi George G. Blaisdell dostrzegł jak kompan biesiady próbuje odpalić austriacką zapalniczkę. Szło mu nieudolnie z racji kiepskiej konstrukcji i wątpliwej jakości tejże. Potrzebował dwóch rąk, aby zapalniczka zadziałała.

To był ten moment, kiedy George postanowił zmodyfikować model europejskiej zapalarki. Wykonał projekt solidnej, zamykanej, prostokątnej zapalniczki na benzynę. Miała być poręczna, niegasnąca na dworze i niezawodna. Pierwszy, kieszonkowy egzemplarz Zippo powstał w 1933 r. Patent produkcyjny firma otrzymała w 1936 r.

Zippo

Istotne informacje o Zippo, których może nie znacie

Zippo oferuje dożywotnią gwarancję na swoje produkty. Taki był zamysł twórcy, który na pierwszym miejscu stawiał najwyższą jakość produkowanych zapalniczek. Jego motto: Działa, albo naprawimy ją za darmo.

Marka Zippo stała się ikoną popkultury, pojawiając się w ponad 2000 filmów, sztukach, teledyskach. Zapalniczka bywała rekwizytem w wielu znanych produkcjach, czyniąc ją coraz bardziej sławną i pożądaną. (jedna z kultowych scen: John McClane w filmie Szklana Pułapka)

Przystąpienie Stanów Zjednoczonych do II wojny światowej odegrało niesłychaną rolę w historii firmy. Produkcja detaliczna została wstrzymana i cały nakład przeznaczono na zaopatrzenie amerykańskiej armii. Na ten cel został zaprojektowano model stalowej, wzmocnionej obudowy wraz z czarnym wykończeniem. Produkcja działała pełną parą, miliony egzemplarzy zostało wypuszczonych w świat. Dzięki temu firma zyskała sławę i potężne środki finansowe na dalsze działanie.

Istnieje wielu kolekcjonerów Zippo, którzy zbierają różne modele i wzory, tworząc niezwykłe zbiory. Ciekawostką jest fakt, że każda zapalniczka posiada kod daty na spodzie. Ten szczegół jest ważny dla zbieraczy, im starszy model tym większa wartość dla kolekcjonera. Limitowane edycje produkowane raz na jakiś czas są apetycznym kąskiem i marzeniem fana marki. Wiele firm zawierało współpracę z Zippo i zlecało produkcję promocyjnych egzemplarzy np. Jack Daniels czy Levis.

zapalniczka JD
zippo levis

Nie tylko zapalniczki na benzynę

Obecnie firmą zarządza wnuk George’a G. Blaisdella. W ofercie marki znajdziemy akcesoria do zapalniczek, outdoorowe gadżety, zapalarki, a nawet perfumy i okulary. Produkty można kupić online: zippo.pl lub stacjonarnie, w dobrych sklepach partnerskich.

okulary
perfumy zippo
Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *