Blog

Zapalniczka Zippo symbol amerykańskiej popkultury

Zapalniczka Zippo symbol amerykańskiej popkultury

Zippo to amerykańska marka, która od ponad 90 lat jest synonimem jakości i trwałości w dziedzinie produkcji zapalniczek na benzynę. Od momentu założenia w 1932 r. przez George’a G. Blaisdella, stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Zippo słynie z wysokiej jakości swoich produktów, a także z charakterystycznego „kliknięcia”, które wydaje się podczas otwierania i zamykania zapalniczki. Poznaj historię tej ikonicznej marki. Pomysł na biznes – historia Zippo Początek historii sięga lat trzydziestych XX w. i ma miejsce w stanie Pensylwania. Podczas spotkania z przyjaciółmi George G. Blaisdell dostrzegł jak kompan biesiady próbuje odpalić austriacką zapalniczkę. Szło mu…
Czytaj dalej
Levis historia pierwszej pary jeansów

Levis historia pierwszej pary jeansów

Levis, czyli Levi Strauss & Co. to amerykańska firma produkująca odzież, założona w 1853 r. przez Levi Straussa. Jest to jedna z najstarszych firm tego typu w USA oraz jedna z najbardziej rozpoznawalnych i najważniejszych marek odzieżowych na świecie. Levi’s® oferuje szeroką gamę produktów: od spodni i koszul po kurtki i akcesoria. Marka jest uznawana za pioniera w branży mody, a jej spodnie "jeansy" są uważane za ikonę amerykańskiej kultury. Przedsiębiorstwo zwraca uwagę na etykę biznesową, firma jest zaangażowana w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, odpowiedzialnego wykorzystania zasobów naturalnych i pracowników. Kim był wynalazca najsłynniejszych jeansów świata Levi Strauss Levi…
Czytaj dalej
Historia firmy Tupperware

Historia firmy Tupperware

Tupperware jest amerykańską firmą, która od ponad 70 lat dostarcza na rynek innowacyjne produkty związane z przechowywaniem i przygotowywaniem posiłków. Markę założył 1946 r. chemik Earl Silas Tupper i szybko stała się popularna dzięki swoim hermetycznie zamykanym pojemnikom. Poznaj historię i produkty firmy Tupperware i sekret jej sukcesu. Wspomniany wyżej Pan Tupper wymyślił pojemniki na żywność, które miały być hermetyczne. Inspirował się szczelną konstrukcją puszek po farbie. Na początku wcale nie było łatwo przekonać konserwatywne społeczeństwo do zakupu tych produktów. Punktem zwrotnym było połączenie sił Tuppera z Brownie Wise, która opracowała strategię marketingową „party plan”. Za jej pomysłem wszystkie produkty…
Czytaj dalej
Sephora perfumy i kosmetyki z najwyższej półki

Sephora perfumy i kosmetyki z najwyższej półki

Sephora to francuska sieć sklepów z kosmetykami, która zrewolucjonizowała rynek perfumerii. Jest jednym z najbardziej lubianych sklepów perfumeryjnych na świecie. Debiut miał miejsce w Paryżu, w 1969 r. W Polsce pierwszy sklep Sephora otworzono w Bydgoszczy, był to rok 1999. Marka Sephora oferuje ogromny wybór renomowanych produktów do pielęgnacji skóry, makijażu, a także różnego rodzaju akcesoriów kosmetycznych. Idea marki Sephora Po kilkunastu latach działania na rynku francuskim, firmę przejął Dominique Mandonnauda. Zainicjował w sklepach innowacyjną metodę zakupów poprzez ich wyeksponowanie do Klienta. W rezultacie ten sposób miał na celu zapoznanie się ze sprzedawanym produktem, wypróbowanie go przed dokonaniem zakupu. To…
Czytaj dalej
Lavazza włoski symbol najlepszego smaku

Lavazza włoski symbol najlepszego smaku

Lavazza to firma, którą założył w roku 1985 Luigi, włoski przedsiębiorca. Otworzył swój pierwszy, niewielki sklepik w dzielnicy Turynu, gdzie początkowo sprzedawał produkty zielarskie. Jako że Luigi lubił podróże i zawsze interesowała go kawa, pojechał swego czasu do Brazylii. To tam właśnie odkrył nowe smaki arabiki i robusty. Dzięki jego determinacji, wielkiej pasji oraz wiedzy stworzył mieszankę kaw, którą do dzisiaj bariści serwują we włoskich knajpkach. Brand Lavazza jest rozpoznawalny na całym globie. Kawa ziarnista Lavazza Można przyjąć, że oficjalnie kawa ziarnista Lavazza trafiła do sprzedaży w roku 1927 i niemal od początku stała się bestsellerem. W rozwój firmy zaangażowała…
Czytaj dalej
Iqos od Philip Morris opcją na rzucenie papierosów?

Iqos od Philip Morris opcją na rzucenie papierosów?

IQOS to innowacyjny podgrzewacz tytoniu. Palenie papierosów to mało chlubny zwyczaj, z którym wiele osób nie potrafi się pożegnać. Palenie szkodzi zdrowi i trzeba to jasno podkreślić. I choć świadomość zagrożeń wynikających z palenia jest powszechnie znana i propagowana, to nadal odsetek palaczy jest ogromny i stanowi ok 25% mieszkańców naszego kraju. Rząd walczy z nałogowcami na różne sposoby, Przykładowo podnosi akcyzę na wyroby tytoniowe a także ustawowo nakazuje publikację strasznych zdjęć na paczkach papierosów. Skutek tych działań jest ledwo dostrzegalny, pomimo wszelkich kampanii antynikotynowych oraz regularnych podwyżek cen papierosów, nadal pali ok. 8 milionów z nas.  Podgrzewacz tytoniu Philip…
Czytaj dalej
Hulajnoga elektryczna w mieście – co trzeba wiedzieć przed zakupem

Hulajnoga elektryczna w mieście – co trzeba wiedzieć przed zakupem

Hulajnoga elektryczna jako środek transportu, czy to dobry pomysł w naszym klimacie? Z każdym rokiem na polskich drogach przybywa samochodów, a co za tym idzie rośnie natężenie ruchu w miastach. Poranne i popołudniowe korki potrafią podnieść człowiekowi ciśnienie. Czy zakup hulajnogi jest to rozwiązanie sezonowe? Ile kosztuje hulajnoga elektryczna i co trzeba wiedzieć zanim podejmiemy decyzję o zakupie? Zachodni trend przyjął się w Polsce – hulajnogi wyjechały na miasto Za dzieciaka jeździło się hulajnogą po osiedlowych uliczkach, nie mieliśmy wówczas świadomości, że kiedyś to ustrojstwo stanie się elementem miejskiego życia. Elektryczna hulajnoga od kilku lat zdobywa grono fanów, ale dopiero…
Czytaj dalej
Hunter – kalosze na grzyby, czy idealne buty na co dzień

Hunter – kalosze na grzyby, czy idealne buty na co dzień

Hunter kalosze, które można określić jako obuwniczy klasyk prosto z brytyjskiego królestwa. Jako, że zaczyna się sezon grzybowy, wzrasta zapotrzebowanie na kalosze, które są idealnym obuwiem do lasu. A jakie kalosze są najbardziej znane na świecie? Oczywiście Huntery! Nie wszystkim wiadomo, że marka może pochwalić się 150letnią tradycją. Jak to się zaczęło, historia Hunterów W 1856r. do Wielkiej Brytanii przybyła zza oceanu dwójka przedsiębiorców: Henry Lee Norris i Spencer Thomas Parmelee. Ich celem było otwarcie fabryki produkującej kalosze z tworzywa kauczukowego na patencie Charlesa Goodyeara. Mówi wam to coś? Pan Goodyear był wynalazcą i opatentował sposób wulkanizacji kauczuku. Firma sygnowana…
Czytaj dalej
Jack Daniels trunek legenda, który zna chyba każdy

Jack Daniels trunek legenda, który zna chyba każdy

Jack Daniels, Dżejdik, Dżekuś, Dżek czyli amerykańska whiskey, mianowana jedną z najstarszych na świecie. Produkcja tego znamienitego trunku rozpoczęła się w roku 1866, w niespełna kilkutysięcznym małym Lychburg, w stanie Tennessee. Pochodzący z wielodzietnej rodziny o korzeniach szkocko – irlandzkich Jasper Newton Daniel nie miał lekkiego życia. Po śmierci rodzicielki podjął decyzję o opuszczeniu domu, w którym się wychowywał i jako 17 letni młodzieniec osiedlił się i zatrudnił u lokalnego pastora. Ten wprowadził go w świat destylowania alkoholu i sprzedał mu sprzęt potrzebny do produkcji wysokoprocentowych napojów wyskokowych. W taki sposób powstała pierwsza oficjalnie zarejestrowana, najstarsza gorzelnia w Stanach Zjednoczonych.…
Czytaj dalej
Coco Chanel i jej legendarne perfumy N°5

Coco Chanel i jej legendarne perfumy N°5

Coco Chanel miała 38 lat, kiedy wprowadziła na rynek perfumy N°5. Kompozycja stworzona z niemal 80 składników wyszła z rąk Ernesta Beaux i została ostatecznie zatwierdzona przez Coco za piątą próbą. Stąd wzięła się nazwa tych ponadczasowych perfum (również data 5.5.1921r.). W roku 2021 obchodziły stulecie istnienia i jest to naprawdę fenomen, że przez tyle lat nadal są w czołówce uwielbianych i najczęściej kupowanych zapachów na świecie. Acz wiele jest głosów, że legenda przerasta faktyczną wartość pachnidła. I że gdyby zapach został wydany pod tzw. nołnejmem nigdy nie osiągnąłby tego, co ten sygnowany marką Chanel.  Madame Coco Chanel Gabrielle Bonheur…
Czytaj dalej